feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

AL-FATIHAH


*************************BismillahirRahmanirRahim*************************
Bonda kak Sue
,
HAJJAH SITI AMINAH BT TAHIR telah kembali ke Rahmatullah pada Ahad, 20 Jun 2010 (7 Rejab 1431H). Semoga Allah merahmati rohnya dan ditempatkan dalam golongan hambaNya yang beriman. Amiiin... Al-Fatihah..

Terima kasih kepada yang sudi menghadiahkan Fatihah kepada bonda. Semoga Allah swt juga memberkati saudara-i...Wassalam.
Al-Fatihah...

Terbongkar: Penawar Kanser Di Halaman Rumah

Labels:


DURIAN BELANDA...........


Pohonnya rendah. Di Brazil ia dinamakan 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' , dan dalam bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Nama saintifiknya, Anona Muricata. Buahnya agak besar, kulitnya hijau gelap dan berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis , dimakan dengan cara membuka kulitnya lalu dimakan begitu sahaja, atau dibuat jus.

Durian Belanda secara ilmiah telah terbukti sebagai anti tumor/kanser yang sangat berkesan menyembuhkan segala jenis kanser. Ia adalah pembunuh ajaib untuk sel kanser secara semulajadi.

Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1.Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, atau berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi selepas kemoterapi. Durian Belanda 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser berbanding dengan Adriamycin dan kemoterapi!

2.Tidak seperti kemoterapi, ekstrak buah ini secara selektif hanya memilih sasaran dengan memburu dan membunuh sel-sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza seperti kanser Usus besar, payu dara, prostat, paru-paru dan pankreas. TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel lain yang sihat.

3.Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.

4.Pesakit menjadi lebih kuat dan sihat selama proses perawatan/ penyembuhan. Ia juga berfungsi menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik

Selain menyembuhkan kanser buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus, anti parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Ternyata salah sebuah syarikat/perusahaan ubat terbesar di Amerika/dunia dengan aset berbilion dollar USD, telah melakukan penyelidikan terperinci terhadap pohon durian Belanda yang tumbuh di hutan Amazon di Amerika selatan. Terbukti beberapa bahagian dari pohon ini : kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan itu untuk menyembuhkan: sakit jantung, asma, masalah berkaitan hati dan reumatik.

The National Cancer Institute memulakan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu durian Belanda mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Sejak 1976, durian Belanda telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang berbeza.

Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam durian Belanda, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan kemoterapi!

Kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun durian Belanda mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Kisah lengkap tentang durian Belanda, dimana memperolehinya, dan bagaimana cara memanfaatkannya, dapat dijumpai dalam Beyond Chemotherapy: New Cancer Killers, Safe as Mother’s milk, terbitan Health Sciences Institute.

Mengapa umum tidak mengetahui kisah atau fakta mengenai buah anti kanser yang efektif ini?

Ini kerana, syarikat/perusahaan ubat bertaraf dunia tadi telah menjalankan penyelidikan selama bertahun-tahun ke atas pohon durian Belanda, yang melibatkan modal berjuta dollar. Namun, mereka telah menghadapi masalah untuk mem'patent'kan hasil penemuan mereka yang bersifat 'semulajadi' ini kerana ia bertentangan dengan Federal Law di Amerika.

Selama 7 tahun berikutnya mereka cuba mengklonkan secara saintifik 2 bahan utama anti-kanser yang terdapat dalam durian Belanda sebagai produk buatan manusia, untuk di'patent'kan kerana mengharapkan pembayaran balik modal mereka melalui dana yang besar terhadap penyelidikan yang telah dilakukan, namun tidak berhasil. Justeru, mereka merahsiakan penemuan penyelidikan tentang khasiat buah ajaib ini dari umum. Ditambah pula mereka sedang meraih keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon dan buah durian Belanda sebagai bahan utama ubat rawatan kanser keluaran syarikat mereka. Namun, salah seorang dari saintis yang terlibat dalam kumpulan kajian ini telah mendedahkan hasil kajian tersebut demi kepentingan umum.

Sekarang anda tahu manfaat durian belanda yang luar biasa ini. Rasanya manis-manis masam begitu menyegarkan. Buah yang 100% semulajadi tanpa sebarang kesan sampingan.


Feedback from Malaysia, Jamaica and Caribbean:

1-GanChinSeng: Penang,Malaysia/Posted April 3, 2009

My father is one of the cancer patient, just finish out the Chemo Treatment…

Few days ago, I came across with this Soursop, and forwarded the email to my father…

and now, he just emailed to me saying that he is using the Soursop’s Leaves, pluck the young and tender leaves and immediately spread it out to dry.
Do not allow the leaves to ferment!!!

After drying well, store it and you can start preparing the drink.
Put some leaves in a ceremic cup and pour in boiling water. Better to close a lid on the cup and leave it for 5 to 10 minutes, so that the hot water will bring out the value of the leaves.
It’s ready to drink.
The Taste: Taste like Green Tea with a slight oily feel in the mouth.
The Smell : Unripe Soursop.

Amazingly, my father told me that his personal company doctor said that my father’s blood pressure and clorestrol has been reduced after consuming the teas. In eastern countries like Malaysia, China, HongKong, and etc. chinese people like to consume chinese tea as their tea time pleasure. Well, i’m still waiting for my fathers to get his doctor’s report on soursop. probably will post to everyone here once I got it.

2-In Jamaica it is called sour sop. Jamaicans sometimes eat the pulp of the fruit or juice it and sweeten the juice with condensed milk; or lime and sugar, a very refreshing drink. They also make tea by steeping a few leaves in hot water. This is good for nervousness, hence it is used by young inexperienced nursing mothers to help induce breast milk for their babies. The heart of the fruit is given to bed wetters to calm their nerves. Some men will swear by its aphrodisiac ability and the juice from the pulp makes delicious ice-cream. The leaves are dried and stored when you do not have easy access to the tree but the leaves can be used green if you have a tree. As is said in Jamaica, “What do not kill you might cure you”


3-In Caribbean the leaves of the soursop tree has been used to put babies to sleep for years. The young leaves are steeped in hotwater, then the tea is put into a bottle and given to the babies to help them fall asleep and sleep through the night. It’s been passed down from generations and sworn by. Countless mothers still use it today as a remedy in this part of the world. There hasn’t been any side effects reported as yet. Adults use it to over a period of time to calm nervousness (when your hands shake for no reason).



ps: Ermmm.........not bad! Know what? I'm enjoying the soursop juice now...bought by my dearest son 'Adik' ~ (upon request, hehehe)....Sue.





2 comments:
gravatar
ReActivate said...
May 2, 2010 at 3:49 PM  

::: salam sue, semua jenis buah2an & sayur2an di dunia ada khasiat tertentu.. tapi itulah yg jarang kita makan. saya pon admit jugak. especially buah2an.. malas nak beli malas nak kopek [hehe] kat rumah parents jer rajin menghabiskan kalo tersimpan dlm peti ais. buah manggis pon dikatakan antara penawar utk H1N1, hebat kan? yg penting dlm hidup nih, solat doa, makan buah2an & exercise selalu [a.k.a jogging].

~ nice info sue, terima kasih singgah di blog saya!

gravatar
Sueozana said...
May 2, 2010 at 11:37 PM  

>>ReActivate
wlkmslm... Byk buah..tp x sangka soursop ni bgitu bgus utk ubatkan cancer. Kak sue terpanggil cari info ni coz kawan anak kak sue mninggal kerana bone cancer! smga Allah mrahmati rohnya, Amiin...

Post a Comment

Komen Tentang Blog Ini:

Related Posts with Thumbnails

Photo Albums at WiddlyTinks.com
Lilypie Kids Birthday tickers
***KEREDHAAN ALLAH terletak pada keredhaan kedua orang tua (ibu bapa), dan KEMURKAAN ALLAH terletak pada kemarahan orang tua***HR At-Tarmidzi.
Lilypie Kids Birthday tickers
YA ALLAH...
JADIKANLAH IBU BAPAKU, SUAMIKU, ANAK-ANAKKU DAN AKU, SEBAGAI HAMBA2MU YANG SOLEH...
BERKATILAH HIDUP KAMI DENGAN RAHMATMU... IZINKAN KAMI MENGHUNI SYURGAMU... LINDUNGI KAMI DARI API NERAKAMU...
Daisypath Anniversary tickers
Kasihanilah KAMI dan SAUDARA2 ISLAM KAMI... Ampuni dosa2 kami...Sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Pengampun...
LAPIS...Lapis...Lapis...MY PASSION...


I Love Cheesecake.......!!!
.........and I love indian foods!!!

Sabda Rasulullah s.a.w;
"Seorang wanita yang mentaati suaminya serta menjaga solat dan puasanya, maka tertutuplah pintu-pintu neraka baginya dan masuklah ia ke mana-mana syurga yang disukainya..."
~WELCOME TO MY BLOG~
Dan... Syurga itu di bawah tapak kaki ibu...

Anok Tupai I & II ~Halim Yazid, Layaaannn..........

Jom kita Tai chi...
Warm up lah dulu...
Yeaah...Gerak kiri/kanan cam nak bersilat...
Pusing bahu n Lenggang kiri/kanan...
Bongkok n Pusing kepala..!
Lor... Ko amik gambo ker..?
Adehh... Sakit pinggang la plak..!
Hahaha.... Pasal tak leh stop ni...?


*The tale 0f you and I*


you gave walking sticks to others

yet you yourself were limping

you offered a lending hand

but it was you who needed help

you wore shields and armours

but it wasnt the outside that needed protection

you claimed others as foes and threats

yet you stabbed your very own heart

you blamed the time for being envious

was it not you who made the clock?

you walked the road with glitters and jewels

but back in home you slept on dirt

you conquered the lands and the oceans and skies

yet you moaned and screamed in dreams

you were the king of glorious men

but you were held captive of unseen strings

you claimed yourself a proud free man

yet you were chained to your old ventriloquist>

"By the power of Truth...."