feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

AL-FATIHAH


*************************BismillahirRahmanirRahim*************************
Bonda kak Sue
,
HAJJAH SITI AMINAH BT TAHIR telah kembali ke Rahmatullah pada Ahad, 20 Jun 2010 (7 Rejab 1431H). Semoga Allah merahmati rohnya dan ditempatkan dalam golongan hambaNya yang beriman. Amiiin... Al-Fatihah..

Terima kasih kepada yang sudi menghadiahkan Fatihah kepada bonda. Semoga Allah swt juga memberkati saudara-i...Wassalam.
Al-Fatihah...

Kenapa Tak Makan Madu...??

Labels:

Yang terbaik untuk keluarga, dan anda mempunyai 3 pilihan di bawah :

ww



Seorang PENIAGA MLM (multi-level marketing mengesyorkan kepada anda satu produk kesihatan yang tiada tandingannya di dunia, mempunyai kandungan XXX tertinggi, dipatenkan di 100 negara dan mempunyai puluhan testimoni.







Seorang DOKTOR PAKAR terulung di Malaysia mengesyorkan agar anda mengamalkan satu jenis pil sebagai supplement tambahan, dengan penerangan beliau yang cukup ilmiah dan meyakinkan. Tiada siapa yang meragui sebarang maklumat daripada beliau, maklumlah, selalu keluar tv dan banyak rencana beliau disiarkan di suratkhabar dan majalah!







Pencipta anda sendiri, iaitu ALLAH S.W.T mengesyorkan kepada anda satu minuman kesihatan semulajadi, yang dihasilkan oleh makhluk yang menerima arahan direct daripadaNYA supaya menghasilkannya untuk kita. DIA sudah tentu lebih mengetahui apa yang diperlukan oleh badan kita, memandangkan DIA yang mencipta kita.

Yang mana satu pilihan anda?

Jika anda pilih yang pertama atau yang kedua, teruskan dengan pilihan anda, tiada siapa boleh menghalang. Tapi kalau pilihan anda adalah yang ketiga, soalan seterusnya ialah,

KENAPA ANDA TAK MAKAN MADU?!!

Tak payahlah nak makan bermacam-macam jenis pil (tak kiralah vitamin ke, kalsium ke, DHA ke, COQ10 ke), minuman kesihatan (anti-oksidan ke, memberi tenaga segera ke) atau apa-apalah. Selepas satu produk kesihatan keluar, akan keluar lagi produk lain yang kononnya lebih baik. Semua tu adalah sampingan. Utamakan dulu apa yang Pencipta kita sendiri rekomen!

Malah satu surah sendiri khusus dinamakan dengan sempena nama LEBAH!!

Surah An-Nahl (Lebah) ayat 68-69
"Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah : 'Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon dan di tempat-tempat yang di buat oleh manusia, kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu)'. Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat PENAWAR yang menyembuhkan manusia. Sesungguhnya pada yang demikian terdapat tanda-tanda bagi orang yang memikirkan."


NAK PILIH MADU YANG MACAMANA?

Ada banyak produk madu di pasaran, jadi susah nak pilih yang mana satu. Secara mudahnya, sebagai panduan, kalau nak beli madu yang terbaik, pilih :

              (1)
Madu yang asli, bukan yang tiruan.

(2)

madu yang dihasilkan oleh lebah liar, bukan ternak
     madu yang tak bercampur dengan bahan-bahan lain, seperti gamat, tongkat ali dsb (madu itu sendiri sudah cukup segala-galanya, tak perlu tambah benda lain lagi, tak tau apa pulak tindakbalas yang berlaku)

(3)

Madu yang terus dibotolkan dari sarang lebah (selepas ditapis), tak diproses di kilang (ada bahan dimasukkan untuk tujuan tertentu) atau dipekatkan (tidak sesuai untuk pesakit kencing manis kerana kandungan gula agak tinggi)

Yang terbaik berada di depan mata. Gunakan sebaik-baiknya pengetahuan dari wahyu Allah swt kerana Al-Quran tidak pernah berbohong. Semoga bermanfaat buat semua.

Khasiat madu tidak tetletak pada jenama atsu mahalnya harga, tetapi amat bergantung kepada keaslian dan kualitinya. Namun, dunia kapitalis hari ini telah memanipulasikan segalanya, termasuklah madu. Semakin berkualiti dan tinggi khasiatnya, semakin mahal pula harga yang diletakkan. Mungkin kerana ia diimpot dari negara luar yang melibatkan cukai impot dan jualan seperti Madu Lembah Hadramawt di bawah ini, atau mungkin keras kesukaran mendapatkannya, seperti Madu Tualang yang tetletak pada pohon Tualang yang tinggi melangit.

Gambar di bawah sekadar hiasan. Ini madu yang saya minum. Ternyata amat berkhasiat. Ahamdulillah.






0 comments:

Post a Comment

Komen Tentang Blog Ini:

Related Posts with Thumbnails

Photo Albums at WiddlyTinks.com
Lilypie Kids Birthday tickers
***KEREDHAAN ALLAH terletak pada keredhaan kedua orang tua (ibu bapa), dan KEMURKAAN ALLAH terletak pada kemarahan orang tua***HR At-Tarmidzi.
Lilypie Kids Birthday tickers
YA ALLAH...
JADIKANLAH IBU BAPAKU, SUAMIKU, ANAK-ANAKKU DAN AKU, SEBAGAI HAMBA2MU YANG SOLEH...
BERKATILAH HIDUP KAMI DENGAN RAHMATMU... IZINKAN KAMI MENGHUNI SYURGAMU... LINDUNGI KAMI DARI API NERAKAMU...
Daisypath Anniversary tickers
Kasihanilah KAMI dan SAUDARA2 ISLAM KAMI... Ampuni dosa2 kami...Sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Pengampun...
LAPIS...Lapis...Lapis...MY PASSION...


I Love Cheesecake.......!!!
.........and I love indian foods!!!

Sabda Rasulullah s.a.w;
"Seorang wanita yang mentaati suaminya serta menjaga solat dan puasanya, maka tertutuplah pintu-pintu neraka baginya dan masuklah ia ke mana-mana syurga yang disukainya..."
~WELCOME TO MY BLOG~
Dan... Syurga itu di bawah tapak kaki ibu...

Anok Tupai I & II ~Halim Yazid, Layaaannn..........

Jom kita Tai chi...
Warm up lah dulu...
Yeaah...Gerak kiri/kanan cam nak bersilat...
Pusing bahu n Lenggang kiri/kanan...
Bongkok n Pusing kepala..!
Lor... Ko amik gambo ker..?
Adehh... Sakit pinggang la plak..!
Hahaha.... Pasal tak leh stop ni...?


*The tale 0f you and I*


you gave walking sticks to others

yet you yourself were limping

you offered a lending hand

but it was you who needed help

you wore shields and armours

but it wasnt the outside that needed protection

you claimed others as foes and threats

yet you stabbed your very own heart

you blamed the time for being envious

was it not you who made the clock?

you walked the road with glitters and jewels

but back in home you slept on dirt

you conquered the lands and the oceans and skies

yet you moaned and screamed in dreams

you were the king of glorious men

but you were held captive of unseen strings

you claimed yourself a proud free man

yet you were chained to your old ventriloquist>

"By the power of Truth...."