feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

AL-FATIHAH


*************************BismillahirRahmanirRahim*************************
Bonda kak Sue
,
HAJJAH SITI AMINAH BT TAHIR telah kembali ke Rahmatullah pada Ahad, 20 Jun 2010 (7 Rejab 1431H). Semoga Allah merahmati rohnya dan ditempatkan dalam golongan hambaNya yang beriman. Amiiin... Al-Fatihah..

Terima kasih kepada yang sudi menghadiahkan Fatihah kepada bonda. Semoga Allah swt juga memberkati saudara-i...Wassalam.
Al-Fatihah...

Monolog: Hati Menangis..

Labels:


Sepi... Pandangan kosong menyoroti setiap ruang yang pernah dilangkahi bersama.... Hati tiba2 menangis rindu yang amat, sengsara menahan rasa dari kehilangan yang tidak terubat sampai bila2... Dahulu dunia ini penuh ceria dan indah, namun kesuraman hati ini melupuskan cahaya untuk terus berkilau...

Perasaan... Berdosakah andai kerinduan ini dilempiaskan dengan genangan air mata meski hati dan bibir menitip doa tak bermusim...? Siapakah yang petah berbicara di atas tinta Qalamullah...? Aduhai... berikan sedikit sorbat penawar kepahitan jiwa yang kehilangan ini...

Bicara... Ke mana dan bagaimana cara memujuk hati dan jiwa yang kesedihan, kepiluan... Pemergian yang satu ini terasa amat perit merobek segenap urat dan daging... menyucuk pada sendi dan tulang.. Ada yang berkata kehilangan itu tak perlu ditangisi kerana ia pasti dan telahpun berlalu... Mudahnya bicara lidah di antara 2 bibir yang tak bertulang...

Waktu... Semakin detik ditinggalkan, terasa arah tujuan semakin mendekat, namun kemelut jiwa tak berkesudahan! Ingin diri terbang ke sana, namun amal masih jauh tercorot juga waktu belum berkunjung...

Di mana... Terasa hampir tetapi tak bersentuhan, seakan terdengar namun berbeza alam.. jasad dan baya tidak mungkin bersatu... Ilusi dan mimpi tidak sesempurna dan segemerlap yang asli...

Owhhhh......
Memang diri masih punya permata hati juga sanjungan jiwa yang amat menyayangi... tapi setiap jasad terkandung di dalamnya roh yang berbeza darjat, nama yang belainan sifat... Pada Dzat yang Maha Mengetahui, ku pohon kasihMu tetap memberkati...

Ya Rabb... Di kala diri dan hati menggadai harapan dalam renyai zikir Ramadhan, ku bersimpuh menuntut rahmatMu ya Illahi... buat ibuku tercinta!

Hati menangis... rindu tak terpadam....

Mungkinkah... ibuku mendengar..??

Ya Allah... Laa ilaa ha'illallah..!!!

......!
...............!
..............................!


...................................................................................................!

Ku pasti terbang pulang...



Terima kasih kerana sudi membaca...





2 comments:
gravatar
maz said...
September 2, 2010 at 9:46 PM  

salam kak..duk wakpe tu..dah mtart mngukis ke..kak blik KB bila..lama ke cti kak..

gravatar
Sueozana said...
September 3, 2010 at 9:21 AM  

Salam...
Hehe.. dok menyiapkan assignments yg blum abes2 lagi..

Balik KB after solat subuh raya ptama la maz,hehe.. nak wat cmana, ck abg sampai rumah (dr Bintulu) pn mlm raya tu..

Cookies? Mlm ni baru mula kot, jari yg luka ni pn dah ok sket, so bleh la start projek. tu pn 3,4 jenis jer nti..

Post a Comment

Komen Tentang Blog Ini:

Related Posts with Thumbnails

Photo Albums at WiddlyTinks.com
Lilypie Kids Birthday tickers
***KEREDHAAN ALLAH terletak pada keredhaan kedua orang tua (ibu bapa), dan KEMURKAAN ALLAH terletak pada kemarahan orang tua***HR At-Tarmidzi.
Lilypie Kids Birthday tickers
YA ALLAH...
JADIKANLAH IBU BAPAKU, SUAMIKU, ANAK-ANAKKU DAN AKU, SEBAGAI HAMBA2MU YANG SOLEH...
BERKATILAH HIDUP KAMI DENGAN RAHMATMU... IZINKAN KAMI MENGHUNI SYURGAMU... LINDUNGI KAMI DARI API NERAKAMU...
Daisypath Anniversary tickers
Kasihanilah KAMI dan SAUDARA2 ISLAM KAMI... Ampuni dosa2 kami...Sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Pengampun...
LAPIS...Lapis...Lapis...MY PASSION...


I Love Cheesecake.......!!!
.........and I love indian foods!!!

Sabda Rasulullah s.a.w;
"Seorang wanita yang mentaati suaminya serta menjaga solat dan puasanya, maka tertutuplah pintu-pintu neraka baginya dan masuklah ia ke mana-mana syurga yang disukainya..."
~WELCOME TO MY BLOG~
Dan... Syurga itu di bawah tapak kaki ibu...

Anok Tupai I & II ~Halim Yazid, Layaaannn..........

Jom kita Tai chi...
Warm up lah dulu...
Yeaah...Gerak kiri/kanan cam nak bersilat...
Pusing bahu n Lenggang kiri/kanan...
Bongkok n Pusing kepala..!
Lor... Ko amik gambo ker..?
Adehh... Sakit pinggang la plak..!
Hahaha.... Pasal tak leh stop ni...?


*The tale 0f you and I*


you gave walking sticks to others

yet you yourself were limping

you offered a lending hand

but it was you who needed help

you wore shields and armours

but it wasnt the outside that needed protection

you claimed others as foes and threats

yet you stabbed your very own heart

you blamed the time for being envious

was it not you who made the clock?

you walked the road with glitters and jewels

but back in home you slept on dirt

you conquered the lands and the oceans and skies

yet you moaned and screamed in dreams

you were the king of glorious men

but you were held captive of unseen strings

you claimed yourself a proud free man

yet you were chained to your old ventriloquist>

"By the power of Truth...."